Страници

28 октомври 2011 г.

Ябълкова торта

Рецептата за този изкушаващ сладкиш е отлежавала цели 36 години, на пожълтелите вече страници на приложение Готварски рецепти, книжка 5 към списание "Жената днес" от 1975г. Попаднах на него случайно, при поредното разчистване на килера. След кратък преглед на рецептите, погледът ми се спря на рецепта от точно седем реда със заглавие Ябълкова торта. Доста се позачудих, защото в представите ми понятията "торта" и "кратка рецепта" трудно си партнират в едно изречение. По същата причина бях скептично настроена за резултата, но тъй като се оказа, че имам всички необходими продукти, реших да се пробвам. И не съжалих.

Цитирам дословно рецептата:
Разбиваме 3 цели яйца с 1 чаша захар, докато получим пухкав крем. Бавно прибавяме 3/4 чаша олио, 1 чаена чаша кисело мляко с 1 равна чаена лъжичка сода бикарбонат и 3 чаши брашно. Една супена чиния (!на такава мярка досега не бях попадала:) ) обелени и настъргани ябълки смесваме с 1/2 чаша смлени орехи, канела и 2-3 лъжици захар. Изсипваме половината от тестото в намаслена и поръсена с брашно тавичка; върху него разстиламе леко ябълките и покриваме с останалото тесто. Печем в умерена фурна около 45 минути. Когато сладкишът изстине, поръсваме със захар и едно пакетче ванилия.


При приготвянето в общи линии се придържах към рецептата, единствено сложих повече ябълки, може би около чиния и половина, а печенето ми отне около 10 минути по-малко от посоченото време. И понеже нямах търпение да видя какво се е получило, срязах тортата преди да е изстинала напълно. Затова на снимките плънката се размаза по долния блат и тортата не е толкова красива, колкото изглежда като се разреже студена. Хубаво е да престои поне една нощ, за да поемат блатовете аромата и влагата от ябълките. Вкусът е вълшебен, чак ми се прииска да е Коледа :)


4 коментара:

  1. Обожавам този есенно зимен вкус на ябълки, канела, орехи и парченце коледен дух :) Много вкусна изглежда тортичката! Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Ох,ако можех да съм като Алф със седем стомаха и денонощието да е поне 48 часа щях да опитам толкова много рецепти,дето ми взимат ума,включително и този,Яна!
    Ще го опитам непременно,ще си го сложа в листата.
    Много е сочен,ароматен и вкусен,личи си!

    Хубава петъчна вечер пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно изглежда! В най-скоро време ще е и в моята кухня :)

    ОтговорИзтриване
  4. Габи, Еликсир, Радост, благодаря ви!
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...